Ubisoft: Servis Oyunlarına Devam Edeceğiz
Ubisoft, bugün yaptığı duyuruyla XDefiant‘ın geliştirilmesini durdurduğunu ve oyunu kapatma sürecine başladığını açıkladı. Ancak bu açıklamanın en dikkat çekici kısmı, Ubisoft’un başarısızlığa rağmen servis oyunlarına odaklanmaya devam edeceğini belirtmesi oldu.
XDefiant’ın Kapanışı ve Stüdyoların Kapanması
XDefiant’ın, ilk etapta umut vaat eden bir başlangıç yapmasına rağmen, uzun vadede yeterli oyuncu kitlesine ulaşamadığı ifade edildi. Ubisoft, oyunun sürdürülebilir olmadığını ve bu yüzden ciddi yatırım yapmaya değer görülmediğini açıkladı. Bu kararın ardından Ubisoft’un San Francisco ve Osaka stüdyoları kapatılırken, Sydney’deki operasyonlar büyük ölçüde küçültülecek. Yaklaşık 277 çalışan işlerini kaybedecek.
“Servis Oyunları Başarılı!” İronisi
Bu tür olumsuz haberlerin ardından Ubisoft’un, “Servis oyunları stratejimizin temel taşı olmaya devam edecek” açıklaması dikkat çekti. Şirket, Rainbow Six Siege, For Honor ve The Crew gibi oyunlarını “başarı örnekleri” olarak gösterdi. Ancak bir yanda başarısız servis oyunlarını kapatıp stüdyolarını kapatırken, diğer yanda bu stratejinin başarılarından bahsetmek, ironik bir tablo ortaya koyuyor.
Marie-Sophie de Waubert, konuyla ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi:
“XDefiant’tan öğrendiklerimizi gelecekteki canlı servis oyunlarımızda uygulayacağız. Yenilik, büyüme ve yaratıcılık için adımlar atmaya kararlıyız.”
Servis Oyunları Stratejisinde Israr
Son yıllarda Ubisoft, yüksek maliyetli ve zorlu geliştirme süreçlerine rağmen servis oyunları modelini benimsemeye devam ediyor. Ancak XDefiant gibi projelerin başarısızlığı, bu stratejinin ne kadar sürdürülebilir olduğu sorusunu akıllara getiriyor. Oyuncu tabanını uzun süre elde tutmanın zorlukları, rekabetin yoğun olduğu bu pazarda Ubisoft’un daha fazla proje kaybetme riskiyle karşı karşıya olduğunu gösteriyor.
Ubisoft’un servis oyunlarına olan ısrarı başarısız projeler ve stüdyo kapanışlarıyla daha da tartışmalı bir hale geliyor. Ubisoft’u parlak günler beklemiyor.