Elden Ring 2 Geliştirilmiyor: Miyazaki’nin Açıklaması
Elden Ring’in yönetmeni Hidetaka Miyazaki, merakla beklenen devam oyunu Elden Ring 2 hakkında çarpıcı açıklamalarda bulundu.
Hidetaka Miyazaki, Game Watch ile yaptığı röportajda, Elden Ring 2’nin şu an için geliştirilmediğini açıkça belirtti. Röportajdan öne çıkan bazı noktalar şunlar:
- Miyazaki, Elden Ring’in başarısının ardından bir devam oyununun düşünülmediğini vurgulayarak, “Şu anda Elden Ring 2 üzerinde çalışmıyoruz,” dedi. Bu açıklama, oyunun fanatiklerini şaşırtmasının yanı sıra, FromSoftware’in gelecekteki projeleri hakkında da merak uyandırdı.
- Yeni projeler üzerinde çalıştıklarını belirten Miyazaki, “Stüdyomuz farklı türlerde çeşitli projeler geliştiriyor,” ifadesini kullandı. Bu, FromSoftware’in oyun portföyünü genişletmeye devam edeceği anlamına geliyor.
- Elden Ring’in hikayesi ve dünyası hakkında konuşurken Miyazaki, “Elden Ring’in evreni çok geniş ve derin. Bu dünyayı daha fazla keşfetmek için başka yollar bulabiliriz,” diyerek, belki de gelecekte yeni bir yorum ya da genişleme paketi ile karşılaşabileceğimizin ipuçlarını verdi.
- Elden Ring 2 için kapıyı tamamen kapatmadığını ima eden Miyazaki, “Gelecekte ne olacağını kim bilebilir? Elden Ring 2 mümkün olabilir, ama şu an gündemimizde yok,” diyerek hayranlara umut aşıladı.
Miyazaki’nin bu açıklamaları, Elden Ring’in devamı için bekleyiş içinde olan oyunculara, FromSoftware’in yeni ve farklı projeler üzerinde çalıştığını gösteriyor. Bu, Souls serisinin hayranları için yeni heyecanlar ve belki de beklenmedik sürprizler anlamına gelebilir. Bloodborne 2 bekleyenlere belki bir ümit.
Röportajın Tamamı
Soru: DLC’nin hacim ve yoğunluğu, kullanıcıların oynama biçimlerini oldukça çeşitlendirdi. Çıkıştan sonra sizi etkileyen bir oynama biçimi oldu mu?
Miyazaki: Beni etkileyen birçok oynama biçimi var ve bu çok sevindirici. Örneğin, hasarsız oynanış videolarını izlemekten büyük keyif aldım. Özellikle, Harden Drop kullanılarak yapılan hasarsız oynanışlar çok etkileyiciydi ve izlemesi keyifliydi.
Soru: Elden Ring’in büyüklüğü ve kalitesi göz önüne alındığında, DLC oluşturmakta karşılaştığınız en büyük zorluk neydi?
Miyazaki: Elden Ring’in ana oyunundaki “macera hissi”ni DLC’ye nasıl yansıtacağımız en büyük mücadelemizdi. DLC’nin boyutu büyük oldu, ancak bu boyut macera hissini yaratmak içindi.
Soru: Bu DLC, neredeyse tek başına bir oyun kadar büyük. Onu bağımsız bir oyun olarak satmayı düşündünüz mü?
Miyazaki: Böyle bir düşüncemiz yoktu. Başından beri DLC olarak geliştirildi ve Elden Ring’e özgü macera hissini sağlamak için bu boyutta planlandı. Bağımsız bir oyun olarak düşünmek şimdi söylendiğinde aklıma geldi.
Soru: Ana oyunun yüksek beklentileri göz önüne alındığında, DLC’nin bu beklentileri aşması ve “Shadow Land”deki macerayı kullanıcıların zevkle yaşaması konusunda ne gibi sırlarınız var?
Miyazaki: En önemlisi, bahsettiğim gibi hacim konusudur. Macera hissini sağlamak için gerekli hacim, keşfedilmemiş bölgeler ve keşif unsurları önemliydi. Ancak, DLC’de de geliştirilmesi gereken birçok yön var, bunları ciddiye alarak ilerideki projelerimize yansıtacağız.
Soru: DLC’nin çıkışıyla birlikte Elden Ring için bir sona geldiğimiz hissine kapıldım. Gelecekte Elden Ring’in seriye dönüşmesini mi planlıyorsunuz, yoksa yeni bir IP mi düşünüyorsunuz?
Miyazaki: Şu anda Elden Ring 2 gibi bir devam oyunu planlamıyoruz. Ancak bu, Elden Ring IP’sinin geleceğini reddettiğimiz anlamına gelmez. FromSoftware olarak her zamanki gibi birden fazla proje üzerinde çalışıyoruz. Çeşitli projelerle karşınızda olacağız, lütfen bekleyin.
Soru: FromSoftware’ın oyun dünyasına olan etkisi ölçülemez. Bu beklentiler altında nasıl rahatlıyorsunuz?
Miyazaki: Rahatlama yollarım herkes gibi. Ailemle vakit geçirmek veya analog oyunlar oynamak gibi. Ancak, ben genellikle baskı hissetmem. “Beklenti altında olmak baskı mı?” gibi sorular geliyor, ama bu durum bana çok değerli ve nadir bir deneyim gibi geliyor, bu yüzden baskıdan çok minnettarlık hissediyorum.
Soru: DLC’nin harita genişliği, yeni silahlar ve yeni savaş teknikleri gibi unsurlarıyla büyük bir hacmi var. Bu boyut, geliştirme aşamasında planlanmış mıydı?
Miyazaki: Evet, geliştirme başında, Elden Ring’e özgü macera hissini sağlamak için bu boyutta bir şeyler planlanmıştı.
Soru: Ana oyun ve DLC, yurtdışında da çok popüler. Yurtdışı hayranlarının özgün bir bakış açısı veya yaklaşımı sizi etkiledi mi?
Miyazaki: Kullanıcıların tepkilerine bakarken, ülke veya bölge ayrımı yapmıyorum. Herkes oyunu aynı şekilde zevk alarak oynuyor. Bu, benim gibi bir oyuncu için çok sevindirici ve cesaret verici. Abartılı bir ifadeyle söylemek gerekirse, oyuncular olarak aynı türdeniz, bu bana güven veriyor.
Soru: Ana oyunun tamamlanmasından DLC’nin çıkışına kadar olan süreçte, geliştirici ekibin motivasyon kaynağı neydi?
Miyazaki: Ekibin bireysel motivasyonlarını tek tek sormadım ama, oyunu oynayıp zevk alan insanlara minnettarlık hissi en büyük motivasyon olmalı diye düşünüyorum.
Soru: Gelecek projeleriniz hakkında ne düşünüyorsunuz? Fantastik, bilimkurgu gibi türlerden bahsedebilir misiniz?
Miyazaki: Şu an için cevap veremem (gülerek). Çeşitli projelerimiz var, türler de farklı. Benim yönettiğim projeler de var, başkalarının yönettiği de. Bu yüzden, yeni FromSoftware projelerine hazırlanın.
Soru: Son olarak, kullanıcılarınıza ne söylemek istersiniz?
Miyazaki: Ödüller aldığımız için her seferinde aynı şeyleri söylüyorum, özür dilerim ama, oyunlarımızı oynayıp desteklediğiniz için çok minnettarım. Sizlerden aldığımız güçle, daha iyi oyunlar yapmaya devam edeceğiz. Bu, içten gelen bir his.